Riken Institute

Omdat mijn vorige verhaal wat lang werd heb ik het maar even opgesplitst in de reis zelf en de aakomst.

Inmiddels was het zo'n beetje 13:00 en was ik natuurlijk wel een beetje moe. Slapen zou alleen een beetje alles door elkaar gooien wat ritme betreft, dus ben ik naar de onderzoeksgroep gegaan waar ik de komende weken zal zitten om onderzoek te doen. Hier heb ik onder andere de professor van de groep, de secretaresse waar ik al drie maanden mee aan het mailen ben, en de onderzoeker die mij zal helpen ontmoet. Deze laatste heeft mij de rest van de middag een beetje rondgeleid door de groep, me meegenomen om te lunchen, de supermarkt laten zien en dat soort dingen.

De mensen zijn in ieder geval heel aardig, maar het niveau van het Engels is nogal wisselend. Nu zijn Jappaners sowieso nogal 'verlegen' en bescheiden, maar als ze dan ook Engels moeten praten en ook nog natuurkundige zijn (die soms sowieso al lastig communiceren) dan wordt het er niet altijd heel makkelijk op. Aan de andere kant wilden ze me wel meteen overal mee naar toe nemen. Zo vroeg mijn begeleider (denk ik, het is altijd maar de vraag of ik precies begrijp wat hij bedoelt) of ik morgen mee ging klimmen in de bergen. Dinsdag/woensdag/donderdag zijn namelijk feestdagen deze week en iedereen is soort van vrij. Nu weet ik niet helemaal zeker of hij dat uit beleefdheid vroeg of niet, maar ik heb het maar even afgeslagen, omdat het met overnachting zou zijn en ik nog niet eens een nacht in Japan had gehad. Als ik het goed heb begrepen wilde hij over twee weken nog een keer, dus dat lijkt me beter :)

Inmiddels is het een dag later en ben ik al een paar uur wakker om even wat dingen te lezen en uit te zoeken. Ik heb vannacht met uitzondering van twee uur jetlag-wakkerliggen geslapen van 18:00 tot 7.00 dus als het goed is heb ik wel een redelijk ritme te pakken. Het voelt alleen nog een beetje raar omdat het in Nederland nu midden in de nacht is.

Zoals ik net al zei is vandaag, morgen en overmorgen een vrije dag hier in Japan en hoef ik dus niet ergens aanwezig te zijn. Op zich is dat wel even prima, omdat het mij de tijd geeft even wat rond te lopen in het stadje hier, goede boodschappen te doen en misschien een plek te vinden waar ik kan hardlopen. Verder moet ik geloof ik volgende week een presentatie geven over wat ik wil doen en kan ik alvast wat figuren maken die ik ook in mijn verslag kan gebruiken.

Groetjes,

Hidde

Reacties

Reacties

Patricia

Wat leuk dat je toch een blog: ' Hidde in Japan'gemaakt hebt!! Wat een avontuur al bij aankomst. Ja ja uit Nederland komen is niet altijd voordelig. Kick(met baard in hippiestyle) en ik zijn vroeger in een oude eend ook een keer langer bij de grens met Denemarken aangehouden. Gelukkig dat het uiteindelijk met een half uurtje klaar was. Waar voetbal al niet goed voor is om het tij te kunnen keren! Heb het ook een keer kunnen gebruiken ten tijde van het WK!
Liefs Mama

Patricia

Leuk dat je gelijk kennis gemaakt hebt met de mensen waar je de komende tijd mee te maken hebt. Wel leuk dat de begeleider ook bergen beklimt! Dat biedt wel mogelijkheden voor over twee weken. Hoop dat je de begeleider de komende weken steeds beter zal begrijpen, zodat je de apparatuur voor onderzoek wel goed gaat aansturen. Succes met de boodschappen en het voorbereiden van de presentatie.
liefs mama

Jasmijn

Hi Hidde,
Wat leuk om het allemaal te lezen! Zeker al een avontuur.
Grappig dat je je dagelijkse dingen gewoon meeneemt, hagelslag en hardlopen :)
Veel plezier deze dagen en tot je volgende verhaal!

Groetjes,
Jasmijn

Caspar

Hey Hid!

Haha, ik snap 't wel hoor, van die douane, je hebt ook echt zo'n typisch junk-uiterlijk ;-) Maar ik denk dat je gelijk hebt en dat 't gewoon puur is omdat je Nederlander bent. Wel zo prettig dan dat het in ieder geval een fatsoenlijk land is inderdaad...

Kun je trouwens foto's plaatsen bij je berichten? Anders moet je ff die van je op-6-hagelslagpakken-na-lege-keukenkastje erop zetten. Een hele... sprekende foto is dat. Maakt onmiddellijk jouw prioriteiten duidelijk :P

Veel plezier met 't ontdekken van je nieuwe omgeving!

Groeten,

Caspar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!