Mijn eerste aardbeving en sportiviteit

Hoi allemaal,

Afgelopen week ben ik vrij sportief bezig geweest Ik ben zowel dit weekend als vorig weekend in de bergen wezen wandelen, ik heb ook nog een keer hardgelopen en ik ben ook nog naar de klimmuur geweest!

Van de week heb ik ook voor het eerst een aardbeving meegemaakt. Deze was vrij klein en duurde niet langer dan ongeveer 20 seconde. Sterker nog, ik merkte het pas toen iemand anders zei dat alles trilde. Dit stelde dus allemaal niet zoveel voor, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is als het veel harder gaat trillen. Nu ik toch over aardbevingen bezig ben: ik heb hier rond Tokyo niets gemerkt van de grote aardbeving van maart. Alle stroom doet het en er is hier nergens iets beschadigd. Ik heb een keer een lift gezien die uitstond wegens stroombesparing maar that's it. Die aardbeving was toch echt een heel stuk noordelijker dan hier. Als ik het niet geweten had voordat ik hierheen kwam, wist ik het waarschijnlijk nu nog niet. Voor iedereen die bezorgd en geinteresseerd is: op deze site is een kaart te vinden met waar en wanneer aardbevingen plaatsvinden en hier wordt elk uur bij mij voor de deur de straling gemeten. De extra straling die ik hier oploop over mijn hele stage is ongeveer 90 microsievert. Ter vergelijking: 1 Ct-scan is 20 keer meer straling. Dit is trouwens nice!

Dan over de bergen: Ik ben vorige week zelf wezen wandelen. Na verschillende treinen te hebben genomen (nadat ik op zondag om 06:50 was opgestaan!) was ik op mijn bestemming en heb ik zes uur gewandeld. Ik kan alles wel uitgebreid gaan beschrijven, maar iets met plaatjes en duizend woorden, dus kijk vooral even bij de nieuwe foto's.
Vandaag heeft mijn begeleider mij meegenomen naar een andere berg. Daarvoor moest ik al om 05:00 opstaan (en ik denken dat 06:50 vroeg was) omdat er anders te veel file staat (op zaterdagochtend!). We stonden alsnog wel even in de file maar het viel mee. We zijn van 400m naar 1500m geklommen en weer afgedaald, dus dat was wel een flinke wandeling. Gelukkig was het mooi weer en was er prachtig uitzicht. Beide wandelingen heb ik Mt Fuji in de verte gezien en het plan is om die ergens in juli te beklimmen!

Na het wandelen heeft mijn begeleider me meegenomen naar een echt japans restaurant waar je op de grond op een kussentje zonder schoenen zit en waar je dan van dat echte japanse eten krijgt. Was erg leuk en lekker.

Groetjes,

Hidde

Reacties

Reacties

Stefanie

Gaaaf!! Sportief bezig hoor! En lekker eten ;-). Volgens mij vermaak je je daar prima en doe je naast werk nog een hoop andere dingen. Veel plezier!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!