Een weekje Japans eten en regen

Hoi allemaal,

Ik heb wat foto's geplaatst van wat ik hier doordeweeks zoal kan eten in het cafetaria op de campus hier. Om alvast even vooruit de lopen op de sushi vraag: nee, dat hebben ze bij ons hier geen sushi. Wel kun is een van de vier keuzes meestal een visgerecht, maar op wat garnalen na heb ik die tot nu toe niet genomen. Sushi is wel volop te vinden in de supermarkten, maar ze eten hier dus ook andere dingen. Meestal is het iets van vlees roerbak met saus en dan rijst en miso soep. Het is lekker en voor de 3 euro die het kost en het feit dat je dan zelf niet hoeft te koken is het fantastisch.

In het weekend maak ik meestal wel zelf wat en vandaag ga ik een poging doen om iets met aardappelen, bloemkool en gehakt in een koekenpan te maken. Het wordt even goed uitmikken met mijn ene kookpit en de aardappelen alleen al kostten 3 euro, maar het wordt vast lekker.

Afgelopen week heb ik natuurlijk gewoon weer hard gewerkt. Het feit dat alle samples niet deden wat ze moesten doen zie ik verder niet als falen, maar als een constructieve weg naar een oplossing :). Op zich gaat het allemaal wel prima maar sommige stappen zijn wel flink tijdrovend.

Ook heb ik van de week iets te lang hardgelopen. Ik had waarschijnlijk geen 20 kilometer moeten doen, want mijn benen doen nog steeds pijn. Het is niet echt spierpijn maar er zit ergens iets niet helemaal goed. Hopelijk gaat het snel over want het hardlopen ging net zo goed en fatsoenlijk de trap af kunnen is ook wel handig.

Dit weekend daarom even wat rustig aan gedaan en wat dingen in huis gedaan zoals de was en alles hier even opruimen. Bovendien regent het enorm dit weekend. Er schijnt een of andere tyfoon genaamd Songda aan te komen en die veroorzaakt alle regen. Als ik het goed begrepen heb gaat het met de wind wel meevallen, maar het is gewoon heel nat. Om even een vergelijking te geven: er valt nu hier in dit weekend twee keer zoveel regen als Nederland had in de 90 dagen van maart t/m mei dit jaar.

Hopelijk van de week weer wat zon want op deze manier ga ik mijn was nooit droog krijgen!

Groetjes,

Hidde

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!