Alweer bijna halverwege

Hoi allemaal,

Als ik goed geteld heb ben ik aan het eind van deze week zo ongeveer op de helft van mijn stage dus hoog tijd voor wat nieuwe foto's en wat nieuwe informatie.

Afgelopen week heb ik behalve werk vooral op donderdag een drukke dag gehad. Ik ben namelijk gaan badmintonnen met wat mensen van de onderzoeksgroep. Alleen hebben ze het rare idee dat dat het beste kan om 07.00 u in de ochtend, dus moest ik zowaar om 06.00 u mijn wekker zetten. Gelukkig heb ik hier nog wel iets van ritme dus was het niet zo erg als het klinkt, maar het was wel flink vroeg. Ik ben die avond ook nog gaan klimmen dus de dagen daarna wel redelijk wat spierpijn gehad. Gelukkig doen mijn benen het weer een beetje.

Van het weekend ben ik op zondag met mijn begeleider een flink aantal uur Tokyo in geweest. We hebben eerst een rondje van 5km hardgelopen om een park heen midden in het centrum van Tokyo. Dat schijnt heel populair te zijn en er waren dan ook heel veel hardlopers. Je kunt bij een sportwinkel dan voor een paar euro een kluisje en een douche huren zodat je je om kan kleden. Op zich wel een slimme voorziening! We zijn ook naar een wat ouder deel van Tokyo geweest en hebben daar wat tempels gezien.[zie foto's] Ook hebben we een bezoek gebracht aan Akihabara. Dat is een beetje de wijk van alle Anime[=Japanse tekenfilms]-nerds hier in Japan en daarnaast is er veel elektronica te koop. Ze hebben daar ook allemaal vage cafe's waarbij je bediend wordt door meisjes die verkleed zijn als allemaal anime figuren. Uiteindelijk zijn we er ook bij eentje naar binnen gegaan om wat te drinken. Er zat een soort van thema aan dat cafe waarbij alle serveersters je 'broer' noemen en ze dus je 'kleine zusje' spelen. Wel een beetje vaag en duidelijk bedoeld voor een hele specifieke doelgroep, maar op zich wel grappig om een keer te zien.

'S avonds hebben we echt Japans gegeten bij een restaurant waar je een soort hete plaat midden in je tafel hebt. Je krijgt dan een soort bak met een mengsel val deeg/ei/groeneten/vlees/vis en dat moet je dan zelf bakken en afmaken met een soort mayo en een soort stroop zodat het een soort pannenkoek wordt. Zie de foto hier onder. Dat was wel heel leuk om te doen.

Verder hebben ze hier echt vage dingen op tv. Zo kwam ik gisteren een zender tegen waar ze erg lastige wiskunde aan het doen waren. Vandaag kwam ik er een tegen waar ze de Jappaners Duits aan het leren waren. Het klonk eigenlijk voor geen meter, volgens mij zijn ze hier beter in andere dingen. Daarnaast hebben ze het idee 'lachtrack' wat je wel eens hebt bij bepaalde sitcoms hier ook wat verder doorgetrokken. Hier krijg je ook een kleinvierkantje met closeups van mensen uit het publiek zodat je ze kunt zien lachten!

Groetjes,

Hidde

Reacties

Reacties

Luuk

Hey Hidde, leuk verhaal! 's Ochtends om 7u al badmintonnen is wel echt vroeg idd, maar gelukkig is het minder zwaar dan 20 km hardlopen ;p. Haha ik moest echt lachen toen ik die wiskundefoto zag, wat grappig dat ze zoiets uitzenden.

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!