Takoyaki en alweer een week voorbij

Hoi allemaal,

Het weekend voor afgelopen weekend ben ik met mijn begeleider meegeweest naar een soort van diner van de klimvereniging waar hij bij zit. Dit was bij iemand thuis in Tokyo, al was het wel anderhalf uur reizen met de metro - Tokyo is groot -. Het bijzondere wat we gingen maken was Takoyaki, een soort deegbal met octopus en nog wat andere dingen er in. Het werd gemaakt in een soort van poffertjesset en het was best lekker. Ook was er nog heel veel ander eten en ze bleven maar met nieuwe dingen komen. Sushi werd interessant genoeg als toetje gegeten..Ik had wat Nederlandse dropjes meegenomen om ook wat Nederlandse inbreng te hebben. De meesten vonden het zowaar niet heel vies :)

De afgelopen week ben ik net als alle andere weken weer redelijk sportief bezig geweest. Een keer klimmen, een keer badmintonnen (nog steeds om 7.00..meh) en nog twee keer hardlopen. Mag ook wel, want Jappaners eten wel de hele dag. Toch zijn ze hier wel gezond. Bij elk menu in restaurants en in de kantine hier staat precies bij hoeveel calorieen het zijn. Daarnaast is er in het park hier dus een speciale hardloopbaan en dat is altijd druk bezet. Zowel met mensen die rondjes lopen als mensen die verschrikkelijk hard kunnen lopen. Ook dragen Jappaners allemaal mondkapjes op het moment dat ze ook maar een beetje verkouden zijn of als ze last hebben van hooikoorts, als ik het goed begrepen heb. Het eten is op zich ook wel gezond denk ik, maar aan de andere kant frituren ze ook wel erg veel. Ik heb hier in ieder geval geen weegschaal, dus ik ben benieuwd..

Verder natuurlijk hard bezig geweest met mijn stage. Ik heb zelfs afgelopen weekend een paar uur gewerkt, maar daardoor ben ik vandaag (dinsdag) vrij (en omdat mijn begeleider er vandaag niet is). Jammergenoeg zijn alle sampjes weer mislukt. Elke keer gaat het mis op een andere stap en deze keer ging het mis op een stap die altijd goed gaat dus dat is een beetje suf. Nog maar een keer proberen dan, maar nieuwe samples maken kost een kleine week. Gelukkig is er ooit eentje gelukt en die hebben we nu afgekoeld naar lage temperatuur om te meten, dus hopelijk komt daar wat moois uit..

Verder heb ik wat foto's toegevoegd

Groetjes,

Hidde

Reacties

Reacties

gerda zwolman

Zojuist je verslag gelezen.

Wat een ijverig volk zijn Japanners. Ik weet dat ze weinig slapen net als de Chinezen. Wat dat betreft zijn Nederlanders over het algemeen vrij lui.
je tijd schiet al aardig op. Heb je nog geen heimwee?

Ga zo Lars en Hinte van school halen.=
veel groetjes
Oma

Oma Boven

Ik heb samen met Patricia je verslag gelezen op de computer met de foto's er bij. Zo blijf ik heel goed bij!
Het is fijn dat Kick de verslagen print en dat ik het dan thuis kan lezen. Ik lees ze heel vaak en van eerdere reizen heb ik ze ook nog bewaard. Een goede tijd verder en ik blijf graag bij. Je ziet er goed uit op de foto's. Ik vind het enig!

mama

Dat ziet er weer lekker en gezellig uit! Dat eten lijkt me ook wel wat met die inktvis.
Sushi als toetje, ja dat is ook heel apart. Of zat er zoete vulling in?
Je loopt en klimt het er vast wel weer af!
Ik hoop dat die ene koude sample het niet te koud gehad heeft en het nog doet. Succes er mee
Kus mama

Sleutel

Goed bezig Hidde, mooie verhalen weer. Nu maar eens een goede batch samples regelen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!