Indruk Tokyo en de eerste volle werkweek gehad

Hoi allemaal,

Inmiddels is het voor mij alweer weekend en is de zaterdag zelfs alweer volop begonnen, terwijl jullie in Nederland waarschijnlijk nog slapen. Afgelopen week is niet heel veel gebeurd om over te schrijven, want het was gewoon een volle werkweek met 's avonds niet zoveel tijd om nog dingen te doen, behalve vrijdagavond maar daarover zo nog wat meer. Daarnaast heeft het bijna de hele week geregend en ben ik blij dat nu eindelijk weer een keer de zon schijnt.

Afgelopen weekend ben ik wel actief geweest en ben ik voor het eerst echt Tokyo in gegaan. Ik ben met de metro gegaan (ik denk dat ik nu zo'n beetje snap hoe dat werkt hier) en heb daarna de hele middag rondgelopen en ben vanaf een ander station weer teruggegaan. Onderweg ben ik langs een groot park gekomen met een oude tempel er in. Ik weet niet precies hoe oud en waarvoor het allemaal diende, want het meeste was in het Japans. Op zich was het wel mooi en het was ook de eerste plek waar ik wat westerse toeristen zag. Op zich ook wel logisch dat die er niet zoveel zijn nu, want het is geen vakantie in Europa en Amerika en die aardbeving heeft het toerisme ook niet bevorderd denk ik. Ook heb ik een wat grotere 'internationale' supermarkt gevonden daar. Ze hadden daar bijvoorbeeld muesli uit Zwitserland en nog een paar andere veel te duren dingen. Ze hadden 'bruin' brood uit Duitsland maar voor 1 euro per twee sneedjes vond ik dat toch wat duur en blijf ik maar even op het lokale witbrood leven. Wel Nutella gevonden dus dat is fijn :) Ook ben ik nog langs het drukste kruispunt ter wereld gegaan, waar als de stoplichting voor de voetgangers op groen gaan er een enorme mensenmassa zich naar de vijf overkanten van de kruising begeeft.

Zoals ik al zei was de rest van de week hard werken [en dat schrijf ik niet alleen omdat mijn begeleiders misschien meelezen], maar op zich is het leuk werk en word ik goed begeleid. Ben deze week drie dagen het lab in geweest om samples te maken en dat is toch wat leuker dan alleen achter je bureau zitten. Ik heb een keer tot 21.00 uur gewerkt maar de rest van de dagen ben ik voor het avondeten klaar. Mijn japanse collega's gaan daarna gewoon vrolijk verder werken tot een uur of 22.00 dus de verhalen van 'ze werken lang in Japan' kloppen volgens mij wel. Ik ben ook nog een keer wezen hardlopen en ik ben nog nooit zo doorweekt geweest. Gelukkig is het vandaag zonnig en is mijn hardloopkleding eindelijk droog!

Gisteravond hadden ze voor mij een welkomstfeestje georganiseerd in een restaurant hier. Was erg gezellig en ik heb het idee dat ik nu van de meeste mensen het gezicht wel ken. Namen zijn veel moeilijker en dat ga ik misschien wel nooit helemaal leren. Bovendien liggen namen sowieso wel ingewikkeld maar daar kom ik een andere keer nog wel even op terug. Het eten was ook erg lekker met veel verschillende soorten hajes en je moest zitten op een soort van kussentjes en dan je schoenen uit doen dus wel echt Japans en niet iets wat ik zomaar zelf in mijn eentje zou doen.

Morgen ga ik proberen een wat langere wandeltocht te maken in de bergen net ten zuiden van Tokyo. Ik vrees dat ik dan vroeg op moet om daar een beetje op tijd te zijn en ik hoop dat ik alles kan vinden. Ik heb in ieder geval een kaart geleend van mijn begeleider. Alles is in het Japans maar ik ben ook niet helemaal stom dus waarschijnlijk gaat het wel lukken.

Groetjes Hidde

Hieronder nog een paar foto's. Een aantal meer zijn te vinden onder 'foto's'

Tempel in het park

Klein straatje in Tokyo

Reacties

Reacties

Stefanie

En ik net in mijn vorige reactie zeggen dat je naast je werk nog veel leuks kan doen, maar dat valt dus wel tegen.. (Ik lees alles lekker door elkaar haha). Hoop toch dat je lekker cultuur kan snuiven! Die enorme mensenmassa's lijken me wennen blijven ;-). Hier alles goed, je mist weinig. Tentamens van vorige week gehaald. 28juni m'n laatste tentamen (Meten & Diagnostiek) en als ik die haal heb ik mijn P! Laatste loodjes dus :-). Voor de rest is tenniscompetitie net klaar, ga van de zomer 1 of 2 weekjes weg en voor de rest lekker werken en tennistoernooien spelen. Keep us updated, groetjes Stefanie en veel succes met alles.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!